Alla inlägg under oktober 2017

Av Stephanie - 31 oktober 2017 12:56

Jag har tänkt så många gånger att jag ska skriva i bloggen men har inte riktigt... vågat? ...tagit mig för att berätta om allt vad som händer nu.


Efter att vi förlorade Cornelia, eller egentligen redan på sjukhuset när vi förstod vad vi skulle ställas inför, så bestämde vi oss för att vi minsann skulle ha den där familjen vi längtat så efter. Det var lite som att kasta sig upp på hästen igen. Så fort vi fick klartecken från läkarna så försökte vi oss på att bli gravida igen!

Som en gudagåva blev vi gravida nästan direkt och jag är nu i v.37


Det har varit väldigt tungt stundvis att ta sig framåt i den här graviditeten och oron har legat som en moln över mitt huvud hela tiden. Till en början tröck jag helt bort tanken på att jag var gravid och försökte bara låta tiden gå. Till slut gick det ju inte att ignorera längre men jag försökte hela tiden gömma tankarna på att jag var gravid. Till slut upptäckte jag själv att jag hade tagit så stort avstånd till tankarna att jag inte kände någon som helst tillhörighet med den lilla som växte i min mage! Det skrämde mig oerhört och jag började tvinga mig själv in i verkligheten, tvinga mig själv att tänka på och känna för den lille bebisen där inne. Ingen lätt uppgift, men kärleken har växt och jag vill inget hellre än att han ska få komma ut och må bra. Jag vågar fortfarande inte riktigt tro på att allt ska gå bra och jag är väldigt orolig att det ska hända någonting under förlossningen. Det är en låååång plågsam väntan, men vi närmar oss mål så smått. Längtar bara tills allt är över och vi har facit i hand!


Nu är det bara hålla tummarna och hålla ut sista veckorna!!



Presentation


Bloggen som skulle handla om mitt liv som mamma förändrades plötsligt när jag blev mamma till en ängel...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards